Çalışma
yaprakları farklı amaçlar için oldukça yaygın olarak kullanılan öğretim
materyallerinden biridir. Literatür incelendiğinde çeşitli Fen kavramlarıyla
ilgili geliştirilmiş oldukça çeşitli çalışma yapraklarına rastlanılmaktadır
(Tytler, 1998a; Kurt, 2002; Havu-Nuutinen, 2005; Ünal Çoban, 2005; Çalık, 2006;
Moore & Harrison, 2007; Özsevgeç; 2007; Yin, Tomita & Shavelson, 2008;
Er Nas, 2008; İpek & Çalık, 2008; Ürey & Çalık, 2008; Türk & Çalık,
2008; Kurnaz & Çalık, 2008; Şahin, Çalık & Çepni, 2009; Karslı &
Şahin, 2009; Şahin & Karslı, 2008; Şahin & Çepni, 2009). Çalışma
yaprakları eğitim alanındaki araştırmalarda “5E Öğretim Modeli”ne dayalı
geliştirilen etkinliklerin belli bir sırada ve bütünlük içinde sunulması amacı
ile tercih edilmektedir. Ayrıca ilk gördüğü anda animasyonlardan çok etkilenen öğrenciler bile belirli süre sonra bu ilgilerini
kaybedebilmektedirler. Bu nedenle animasyonları daha etkin hale getirmek ve
öğrencilerin motivasyonun sürekliliğini sağlamak için çalışma yaprakları kullanılmaktadır (Bayrak & Doğan, 2009).
Yukarıdaki metin Şahin'in (2010) doktora tezinden aynen alınmıştır.
Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. Sınıf “Kuvvet Ve Hareket” Ünitesinde “Zenginleştirilmiş 5e Öğretim Modeli”ne Göre Rehber Materyaller Tasarlanması, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder