A
|
Konu/ Kavram
|
Örneklem
|
Yöntem
|
Öğretim Modeli/
Materyal
|
Öneriler
|
She (2002)
|
Hava basıncı ve kaldırma kuvveti
|
9.sınıf (14-15 yaş)
|
Deneysel
|
İki aşamalı öğrenme modeli
|
İki aşamalı öğrenme modeli öğrencilerin kavramları
yapılandırabilmelerinde ve var olan bilgilerinden rahatsızlık duymalarında
etkilidir. Ayrıca öğrencilerin kavramların fiziksel içeriğini ve dinamik
sürecini kavramlarında da etkilidir. Bu model öğrencilerin fiziksel
kavramların doğasını anlamalarında ve maddenin değişimini gözlemlemeyebilmelerinde
ve yeni programlar oluşturarak öğrencilerin kavramları yapılandırmalarında
kullanılabilir.
|
Havu- Nuutinen (2005),
|
Yüzme- batma
|
Okul öncesi
(6 yaş)
|
Nitel
mülakat
|
İşbirlikçi öğretim, ÇY
|
Kavramsal değişim süreçlerinin analizi öğrencilerin bilgiyi
yapılandırmalarında ve öğretimi desteklemede oldukça önemlidir. “Yüzme”, “batma”
ve “yoğunluk” gibi birkaç kavramı birlikte düşünmeyi gerektiren dört boyutlu
bir kavramdır. İlköğretim aşamasında “yüzme” ve “batma” kavramlarının yapılandırılmasında
“yoğunluk” ve “hacim” gibi soyut kavramlar birlikte kullanılmalıdır.
|
Talib, Matthews & Secombe,
(2005)
|
Elektrokimya
|
Fen öğrencileri
|
Deneysel
Nitel
|
Bilgisayar animasyonlu öğretim (CAnI)
|
Bilgisayar animasyonlu öğretim kavramsal değişimin
gerçekleştirilmesinde soyut ve dinamik kavramların yapısının anlaşılmasını
sağlamaktadır. Bilgisayar animasyonlu öğretimle öğrenciler karmaşık, soyut ve
dinamik kavramları daha iyi bir şeklide açıklayabilmişlerdir. Bilgisayar
animasyonları kavramsal değişimi sağlanmak için başka çalışmalarda da
kullanılabilir.
|
Saka, (2006)
|
Genetik
|
Öğretmen adayları
|
Deneysel
|
5E’ye dayalı Öğretim materyali
|
Özellikle kavram yanılgılarının olduğu farklı kavramlarla
ilgili 5E Öğretim Modeli’ne uygun öğretim materyalleri geliştirilebilir.
|
Sevim, (2007)
|
Çözeltiler ve kimyasal bağlanma
|
Öğretmen adayları
|
Deneysel
|
KDM
|
İlköğretim ve Ortaöğretim kademelerinde öğrencilerin ön
kavramları ve alternatif kavramlarının değiştirilmesine yönelik çalışmaların
yeterince etkili olmadığı anlaşılmaktadır. Bu yüzden bu kademelere yönelik
daha etkin çalışmaların yürütülmesi gerekmektedir. KDM çeşitli öğretim
materyalleri ile desteklenmelidir.
|
Ural Keleş (2009)
|
Canlıları sınıflandıralım
|
İlköğretim 5. Sınıf öğrencileri
|
Deneysel
|
5E’ye dayalı Öğretim materyali
|
5E modeli içerisine analojiler,
çalışma yaprakları veya bilgisayar destekli öğretim materyalleri gibi farklı
öğretim etkinliklerinin yerleştirilmesi ile hazırlanmış materyallerle benzer
çalışmalar yürütülebilir.
|
A:
Araştırmacı, BDÖM: Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali, KDM: Kavramsal Değişim
Metni, ÇY: Çalışma Yaprağı
Yukarıdaki metin Şahin'in (2010) doktora tezinden aynen alınmıştır.
Yukarıdaki metin Şahin'in (2010) doktora tezinden aynen alınmıştır.
Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. Sınıf “Kuvvet Ve Hareket” Ünitesinde “Zenginleştirilmiş 5e Öğretim Modeli”ne Göre Rehber Materyaller Tasarlanması, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder